Grassy Mountain Fire Tower Hike

Georgia ► NW ► Cohutta Wilderness

Kenmerken

Views ⦁ Herfst Kleuren ⦁ Fire Tower ⦁ Vogels

‘Fire Towers’ worden vaak niet goed onderhouden of zelfs helemaal niet; wees altijd voorzichtig. Indien onzeker, niet beklimmen!

Samenvatting

Het pad naar de top van Grassy Mountain is wijd en zonder obstakels, maar blijft continue omhoog gaan totdat je de voormalige ‘Fire Tower’ bereikt.

Omschrijving

Volg een oude grind weg naar de top van de berg; het gaat continue omhoog. Halverwege passeer je het pad, dat je op de terugweg neemt om terug bij de auto te komen.

Uiteindelijk bij de top aangekomen, vindt je de voormalige ‘Grassy Mountain Fire Tower’. Helaas is de cabin afgesloten, maar de top van de trap heeft uitzichten van 360 graden.

Na wat gegeten en gedronken te hebben, volg je weer de oude weg tot aan de afslag van het wandelpad. Hiervandaan volg je het bospad richting ‘Lake Conasauga’; kort na een afslag loop je langs een bever vijver en ben je binnen een half uur terug bij de auto.

Kamperen

Het begin-en eindpunt van deze wandeling is ook de lokatie van een self-serve campground. Voor een klein bedrag kan je hier ook de nacht doorbrengen.

Land Manager: USFS – Chattahoochee-Oconee National Forest Office

Kan ik je helpen?

Mijn eerste bezoek aan Amerika in de 1970’s was een unieke belevenis, maar met meer lokale kennis had het nog beter geweest. Na 50 jaar ervaring in de USA, help ik je graag vrijblijvend verder via e-mail. Of lees de veel gestelde vragen..